Merry Christmas?

 

I söndags var jag nere i Krokås med sambons släkt och åt torsk i en liten husvagn som har öppnat där. Till min stora förtjusning fanns där även en liten utomhusloppis! Där fann jag dessa underbara antika julgranskulorna. 60 stycken närmare bestämt och jag gav bara 50 kronor. Det är ett riktigt kap med tanke på att varje kula är värd runt 20 kronor! De kommer bli så fina i min julgran. Den största nackdelen är att de är i glas och det är ingen bra kombination med en liten ettåring som förmodligen kommer springa runt och riva allt i sin väg ;) Jag får hänga de finaste högst upp helt enkelt! Vissa av dem har till och med stearin på sig. Tänk att de har hängt i någons gran tillsammmans med levade ljus. Helt underbart! Jag kommer inte ta bort stearinet, det är en del av kulornas historia!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0