Hitta tillbaka till mig själv....

Hej Bloggen!
Längesen, men jag har inte haft någon lust alls att blogga.
Nu känner jag mer och mer att jag måste börja hitta tillbaka till mig själv och mina intressen igen. Jag har tappat bort mig själv lite sen jag blev mamma, men det är väl så det blir? Man sätter allt åt sidan och lägger all fokus på sitt barn. Men nu har det snart gått tio månader sen Thyra kom, så nu tycker jag att det är dags att jag börjar bli mig själv igen. Något som jag har tappat bort helt är fotograferingen och det tycker jag är synd för det har varit det roligaste jag vet. Nu har vi köpt ett hus som vi får tillträde till den 16:onde december så planen är att jag ska fotografera mycket där. Före och efter bilder ska det finnas massor av! Så ni får se hur vi renoverar och skapar vårt drömhus :) Jag orkar knappt vänta längre nu, det kliar i fingrarna! Jag vill bara dit och riva ut alla korkmattor för att få fram alla trägolv, slita bort masoniten på spegeldörrarna! Ska bli så kul! Huset är från 1935, så egntligen inte så gammalt som jag hade önskat. Men när jag kom in i det så bara visste jag att det var där vi skulle bo! Där är orginallister i alla rum, nästan tre meter i tak, spegeldörrar (dock klädda i masonit), 99% säker på att det är trägolv under alla korkmattor, små söta kattvindar med spegeldörrar, små runda fönster och en massa annat charmigt :) Dessutom ligger det centralt med en mysig lummig gammal trädgård (gamla fruktträd, stentrappor och ett gammalt förråd!).


Men jag får lugna mig lite, så just nu håller jag på att måla om ett gammalt skåp som jag haft sedan jag var liten. Det ska vara vitt, med mintgrönt i speglarna och det ska vara på Thyras rum (Allt ska gå i mintgrönt och vitt i hennes rum tror jag). Min mamma har lärt sig blanda egna linoljefärger så igår blandade vi den mintgröna :) Roligt med små projekt. Det kommer upp fler av mina små projekt här snart. Jag har bland annat gjort om ett litet skåp med glasfönster på. Satt tapet och så inuti. Sen har jag gjort om en pall och klätt med fuskfårskinn.



Skåpet just nu efter grundfärg och en strykning halvblank vit.


Såhär ser det ut i fåtöljen för det mesta. Den har jag haft på mitt flickrum och det är mamma som har klätt den med kattyget. Jag har målat den vit med nu och sytt en blommig kudde till den. Dessutom har nallen som mamma sytt till Thyra fått flytta dit med. Sen har jag lagt ett vitt fårskinn från Ikea på den. Vi har alltid kallat den för kattfåtöljen, ni kanske förstår varför? ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0