Barndomens minnen

 
Thyra älskar verkligen sitt rum. Hon tycker om att gå in där och leka en stund själv när jag viker tvätt eller ska göra mig i ordning. För några veckor sedan började hon sova där inne, hon sa själv en kväll "sova bummet". Sedan dess så somnar vi henne där inne varje kväll. Vi läser en saga och myser med alla kramdjuren. Sedan kommer hon in till oss vid tre-fyra tiden och kryper ner mellan oss. Älskar att hon kommer in till oss med snutten i handen och med rufsigt hår. Söta älskade barn. Så många härliga barndomsminnen jag får återuppleva genom henne. Vi läser ofta i mina gamla sagoböcker och jag kan minnas hur jag själv låg där i min treskottasäng med min mamma som läste högt om troll, djur och lekande barn. Jag minns hur tryggt och varmt det kändes och jag tror att Thyra känner precis likadant. Det är så att man blir lite tårögd när man minns sen egen barndom genom sitt barn, dels för att man vet att den tiden aldrig kommer igen och dels för att jag vet att Thyra inte kommer vara liten för alltid.....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag får uppleva dig igen genom Thyra eftersom hon påminner så mycket om dig som barn. Det är helt underbart!
Många kramar Mamma

2013-02-08 @ 06:17:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0