Kartor och annat fint!


Min fina karta som jag fick av morfar i julklapp. Motivet är från 1539, men trycket är från 1962. Den är från Generalstabens litografiska anstalt och kartan heter "Carta Marina Et Descriptio". Jag älskar den! De två mindre tavlorna har jag loppat och de är från en serie som heter "Suecia antiqua et hodierna" och är tryckta på 1800-talet. De passar så fint ihop med kartan, det är i samma färgskala. Dessutom matchar det mitt fina soffbord/kista.

 
Denna fina lilla låda köpte jag för ett par veckor sedan. Den är perfekt att ha i köket till olja och liknande. På insidan av locket så står det: "Denna skänker jag till skolan, 20/12-1909, M. Johansson". Den är nämligen köpt i en antikaffär som ligger i en nerlagd gammal skola. Så antagligen har denna lådan varit där hela tiden!


Dessa två fina burkarna hittade jag i vedpannan i källaren. De var fyllda med stenar och intryckta i det facket man lägger veden i. Jag plockade fram den och gjorde rent dem och nu står de på den fina gamla hyllan som jag hittade i garaget.


Denna fiolen köpte min mamma till mif för någon månad sen. Den är defekt, men vad gör det för den är minst lika vacker ändå! Gamla notpapper är så fina att rama in, så det har jag med gjort.


Här är min lilla samling med glasburkar. Kannan loppade jag förra veckan. Den är nu fylld med pärlhyacinter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0