Köket, del ett!


Köket precis när vi började.
Tantens gardiner hänger kvar, väggarna är inte målade och korkmattan ligger kvar.


Köket från samma vy idag.
Väggarna är målade, gardiner upphängda och korkmattan utdragen.
Jag letar efter ett gammalt klaffbord med låda och en kökssoffa, eftersom jag avskyr det matmöblemanget som vi har nu. Listen längs med golvet ska målas ljust grå inom en snar framtid. Lampan ska också bytas ut, kanske mot en skomakarlampa?


Nu känner jag att min inspiration till att blogga har infunnit sig igen. Sen är det roligt för mig själv att kunna blicka tillbaka på hur det såg ut i huset innan. Köket är det rummet som vi fixar i nu. Vi har plockat bort masoniten från två väggar och gjort iordning råsponten som fanns under. Vi har lagt hampasnöre i mellan springorna och målat med antikvitt. Dessutom håller vi på att ta bort färgen från dörrlister och dörrar. Dock är vi på jakt efter gamla spegeldörrar eftersom det visade sig att det inte fanns det under masoniten.
Bara vi får bort den hemska gröna färgen från dörrar och lister så kommer rummet bli mera harmoniskt!


Här ser ni den "underbara" gröna färgen som vi slåss mot just nu ;)
Detta ska målas i ljus grå. Här ser ni också råsponten, den kommer komma mera till sin rätt när dörrarna har fått rätt färg. Man skymtar också tegelväggen vi har tagit fram, men mer om den i ett annat inlägg sen.


Kommer bli vackert.


Jag hade ju hoppats på pärlspont under masoniten, men nu är jag verkligen fäst vid min råspont :)
Våra fina gamla strömbrytare är inte helt fel de heller!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0