Skomakarlampa!

Idag så var jag med min kära mamma i en antikaffär och hittade något som jag var på jakt efter, nämligen en skomakarlampa till köket :)
Den äär jättefin med porslinshiss och allt! Den passar inte så bra ihop med möblemanget som vi har just nu, men jag tror att jag kommer hitta ett klaffbord inom en snar framtid. Det fanns ett i antikaffären idag som blev sålt igår. Det var hur fint som helst, så blev jättebesviken att det var sålt! Men, det var nog inte meningen att det skulle flytta in hos mig. Det kommer fler klaffbord.


Här är min fina skomakarlampa, med alla orginaldelar kvar. I bakgrunden ser ni dörren som nu har blivit befriad från all färg. Ikväll ska jag grundmåla den.


Porslinshissen. Den var fylld med små metallklumpar som jag plockade ur, men ska lägga tillbaka dem igen eftersom de säkert var till för att ge hissen tyngd. Det blirr ju lättare att föra den upp och ner då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0