Bort med barren

 
Nu har Alex äntligen sågat ner det stora idegranen som stod utanför tappan! Den skymmde hela det runda fönstret och tog en massa ljus från hallen. Nu är det bara tre barrträd kvar av 21! Hela trädgården var verkligen full av buskar och träd med barr. Jag gillar inte barrväxter alls, bara julgranen till jul. Framtidsplanen är att putsa huset och måla fönstrena vinröda, jag är inte så glad för tegel och bruna fönster heller. Särskilt inte i kombination med barrbuskar. En gång i tiden ar huset varit putsat i vitt eller ljus ljus grått. Tänk vad fint det var! Och det ska det bli igen.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja bort med barrväxter alldeles intill huset både för ljus och att fasaden ska må bättre. Fasad, så fint det blir när den blir putsad!
Kul att jag hittade din blogg! Du är så ung och precis i starten för att omvandla huset, jag hänger gärna med!
Kramar
Cia

2012-07-17 @ 13:58:18
Postat av: Vårt röda hus

Sån rar blogg du har! Jag har läst lite och ser hur fint ni renoverar... tillbaks till ursprunget. Lycka till på resan och tänk vilken skillnad det blir bara av att ta bort dom fula barrträden:)

Kul att du hittat till mej, välkommen tillbaka!
Kram Eva-Mari

2012-07-18 @ 09:17:03
URL: http://vartrodahus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0