Egen kompost


Jag är väldigt glad över att det fanns en kompost i trädgården, men vi har inte skött den på det bästa sättet. Som det är i dagsläget så har vi slängt allt avfall från hela trädgården i en enda stor oorganiserad hög. Jag bestämde mig dock för att försöka gräva ner en bit för att se om det fanns någon jord längst där nere.

Till min stora förtjusning fanns där den finaste kompostjorden man kan tänka sig. Jag grävde upp ett litet hörn och la kompost i växthuset och över hösthallonen. De kommer nog växa så det knakar nu! Ska försöka lägga över jordgubbslandet också och i rabatterna. Underbart att vara lite självförsörjande. Man känner sig lite rik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0