Vårens skepnad

Visst är det underbart med vår. Ledsen över att jag inte har mer tid att spendera hemma i trädgården just nu. Men jag tar alla chanser jag får. Det gör inget att det är grått och mulet, der har sin charm i alla fall. 
 
Väntar på att hönsen ska börja lägga ägg. Är bara en av de gamla som lägger ägg just nu. De andra är födda förra året så de borde börja lägga lite ägg snart. Är sugen på ett gäng kycklingar. Laddade faktiskt äggkläckaren med 5 ägg häromdagen, eftersom ingen av hönorna verkar sugen på att ruva ännu. Delade på hönsen för ungefär fyra veckor sedan eftersom jag vill ha färgrena ägg. Så nu bor den svartvita och de pärlgråa i det gamla utedasset och de i röd porslin bor kvar i hönshuset.
 
"Hönorna har vårkänslor"
"En klätterros som planterades förra året har nu nått upp till spaljén"
"Rabarberna har börjat ta fart"
 "Blommorna avlöser varandra, vill inte börja klippa gräset förrän detta vackra har börjat vissna"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0